אנו מאמינים שילדים צעירים לומדים תוך קיום יחסי גומלין עם סביבתם. סביבה משמעותה הילדים, ההורים, הצוות, העצמים והאירועים הנקרים בדרכנו. נקודת המוצא שלנו היא הילד והשלב ההתפתחותי בו הוא נמצא ולכן ההוראה בגן היא ע"פ גישה תואמת התפתחות ואומר תוכנית לימודית אישית התואמת את השלב ההתפתחותי בו הילד נמצא. בתקופתנו בה מוטל על ילדים ללמוד יותר ויותר ולהתחיל בלמידה בגיל צעיר יותר כדי להכשירם לחיים בחברה מורכבת, אנו רוצים שילדינו אכן ילמד ויהיה מוכן לבית הספר ולדרישותיו, אך בו זמנית אנו רוצים שלא יפריעו לו להיות ילד. אנו בגן פועלים ממקום בו כל ילד ילמד ויפתח את כישוריו תוך משחק מהנה, וכך ייהנה משהותו בגן, יאמן את כישוריו (לא רק את אלו הקשורים לבי"ס), ושיפתחו בפניו אופציות התפתחותיות מגוונות.
אנו רוצים שבפעילותו בגן תינתן לו הזדמנות נאותה לסיפוק צרכיו ההתפתחותיים האמיתיים, המתבטאים בסקרנות, בחקרנות ופעלתנות אשר פועלים באמצעות כל החושים, זו הזדמנות שתאפשר את בניית מערכת הכישורים שלו, החיונית כל כך ללמידה פורייה.
אנו בגן ילדותי מביאים יעדים חינוכיים חשובים אלה לידי פעולה מעשית על פי גישת "זרימת פעילות" ומשלבים בה את הגישה הנוירו התפתחותית תפקודית ושמים דגש בגן בפיתוח יכולת העצמאות של כל ילד, מתוך אמונה שבפיתוח העצמאות בילד אנו מפתחים רבדים נוספים של: העלאת הביטחון העצמי של הילד, את המסוגלות לבחור, ללמוד, ליזום, יכולת ההשתלבות בקבוצת בני גילו, פתרון קונפליקטים, הסקרנות, יכולת שאילת שאולות, ועוד.
כל זאת ועוד נעשה מתוך אמונה עמוקה שממקום יציב שכזה הילד יכול לצמוח ולפרוח.